pondělí 22. března 2010

QR kódy v Opeře napříč OS

Poslední dobrou jsem si velmi oblíbil internetový prohlížeč Opera. Na stránkách jiffy lines jsem nalezl krátký seriálek, jak si Operu přizpůsobit svému gustu. Nejvíce se mi zalíbila část o vlastních menu a také o možnosti zobrazit QR kód třeba nějakého odkazu.

Jelikož starenka (autor seriálu) je zarputilý uživatel Debianu, tak i jeho řešení je silně orientované na tento OS a využívá balík qrencode. Chvíli jsem váhal, že si tento nástroj zkompiliju pro svůj Mac OS, ale nakonec jsem se rozhodl úplně jinak. Využil jsem Google Chart Tools, které poskytují mnoho API na nejrůznější grafy, geometrické obrazce a QR kódy nevyjímaje.

Chvilka zkoumání API, chvilka testování a zrodil se následující kousek kódu:
Item, "Show QR" = Go to page, "javascript:(function(){window.open('http://chart.apis.google.com/chart?chs=150x150&cht=qr&choe=UTF-8&chl=%l', '_blank', 'width=150,height=150');})()"
Pokud nevíte, kam kód umístit, tak si důkladně prostuduje ten seriálek. Myslím si, že je moc hezky pracovaný a psát ho tu znovu by bylo neefektivní.

Žádné komentáře:

Okomentovat